Vaccinaties op Instagram
Het meeste besproken en aangrijpende onderwerp van de afgelopen 2 jaar; het coronavirus. Een virus dat zich wereldwijd verspreid heeft en iedereen last aan ondervindt. Waar in het eerste jaar geen controle was, beginnen wetenschappers steeds meer middelen te vinden om het virus te bestrijden. Een belangrijk keerpunt was de vaccinatie. Wereldwijd zijn inmiddels miljoenen mensen gevaccineerd tegen het virus. Het is belangrijk dat mensen de voor- en nadelen van de vaccinatie binnenkrijgen. Een manier om mensen hierbij te informeren is social media en dan vooral Instagram!
Waarom Instagram?
Instagram heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de grootste social mediakanalen. Instagram is een platform waarbij mensen foto’s of video’s kunnen delen, deze kunnen liken en vervolgens weer kunnen delen met elkaar. Het is dus voor de vaccinaties een goede mogelijkheid om deze hier te promoten. Instagram beschikt namelijk over een grote hoeveelheid gebruikers die dagelijks actief zijn. Door hier informatie te delen zoals bijvoorbeeld een testlocatie, worden mensen hierdoor getriggerd en gaan zich erin verdiepen. Wanneer mensen getriggerd worden gaan ze uiteindelijk nadenken over de vaccinatie. Hierdoor zullen zij eerder neigen naar wel een vaccinatie en dit zorgt ervoor dat het virus onder controle wordt gehouden. Het is dus een goede mogelijkheid die voor twee kanten wat kan opleveren.
Waarom Chatkracht?
Nu komt er een derde partij bij kijken die hiervan kan profiteren; chatkracht. De chatspecialisten nemen namelijk het kleine werk wat wel tijd kost over. Denk hierbij aan de pagina onderhouden of vragen beantwoorden die mensen stellen. Het zorgt in dit geval voor een klein moeite die overgenomen wordt. Hierdoor kan de GGD haar werk hervatten en kunnen zij dit gemakkelijk uitbesteden. Het is dus in dit geval een win-winsituatie voor alle partijen. Instagram wordt bekender, de GGD promoot haar werk en Chatkracht dient als ondersteunende factor hiervan!