Bureaucratie en hoes machines
Vorig jaar hebben we al aangegeven dat we nieuwe hoes machines nodig hadden. Maar door de bureaucratie, en onze ingewikkelde informatie systeem binnen het bedrijf, was het zo ontzettend lastig om dit voor elkaar te krijgen. Terwijl de hoes machines ouder en ouder werden, kregen wij maar geen akkoord om nieuwe aan te schaffen. Op een gegeven moment heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik met een bedrijf gaan bellen om te informeren over de nieuwe hoes machines. Ik werd hier zo blij van, dat ik toen meteen voelde dat dit is wat we moesten doen. Maar goed, lang leve bureaucratie. Ik dacht: hoe kan je dit zo snel mogelijk oplossen? Niet wachten op een vergadering die pas over twee maanden is gepland, waar ze het eerst er even over gaan hebben. Dan gaat een analyst een rapport maken. Dan kijken ze of het in de begroting past. Dan zoeken ze pas een bedrijf en ga zo maar door. Ik besloot direct naar de directeur van het bedrijf te stappen. Die hebben we nog nooit gezien, hij woont 100 km hier vandaan maar dat kon mij niet meer schelen. Ik belde aan en stelde hem daadkrachtig voor wat we moesten hebben. Ik had al een offerte en zelfs een kleine begroting gemaakt met de kennis die ik tot mijn beschikking had. Wat denk je? Ik kreeg akkoord!